Werkwijze, effect & kosten

de trainings locatie, een oude boerderij

WERKWIJZE TRAINING

Tijdens de periode van de wekelijkse training oefen je iedere dag ook thuis; daarvoor krijg je een cursusboek en geheugenstick met oefeningen mee. De trainingsavonden duren 2 1/2 uur. 

LAATSTE INFORMATIE: in 2017 wordt er geen mindfulnesstraining meer gegeven. Ik ben de mindfulnesstraining aan het omzetten naar een bredere stress-reductietraining waarin meer aan bod komt dan alleen mindfulness. 

WAT IS HET EFFECT?

Het resultaat bij veel deelnemers na 8 weken iedere dag oefenen: afstand nemen van spinsels in je hoofd, minder piekeren, ruimte in je hoofd, je niet opwinden als dingen anders lopen dan jij wilt, niet terugkijken naar gisteren of eerder, geen verwijten om wat niet goed ging… geen zorgen voor wat nog komen gaat… minder haasten, meer rust in je lijf. Je gaat anders om met de stress in je leven, je raakt minder verstrikt in gedachten en gevoelens. Je reageert minder op de prikkels die steeds maar weer opnieuw tot je komen. 

Mindfulness heeft een eerbiedwaardige geschiedenis, het gaat zo’n 2500 jaar terug en is geworteld in het boeddhisme. Toch is het een vrij nieuwe ontwikkeling in de moderne training en therapie. Er is de laatste jaren veel wetenschappelijk onderzoek gedaan. Dit toont aan dat mindfulness erg effectief is bij voorkomen van terugval bij depressie, angstklachten, piekeren en stress. Mindfulness is niet alleen bedoeld voor mensen met gezondheids- of spanningsklachten. Het is een heel goede training als je gewoon meer balans en rust in je leven wilt vinden.

LAATSTE INFORMATIE: in 2017 wordt er geen mindfulnesstraining meer gegeven. Ik ben de mindfulnesstraining aan het omzetten naar een bredere stress-reductietraining waarin meer aan bod komt dan alleen mindfulness. Begin 2018 is meer bekend over data, kosten en lokatie.