Slaapcoaching

Iedereen heeft wel een keer een slechte nacht: je kunt niet in slaap komen, je wordt als je net lekker ligt te slapen wakker en kunt dan niet meer inslapen, of je wordt veel te vroeg wakker. Voor een korte periode is dat niet erg, daar hebben veel mensen last van en gaat ook vaak vanzelf weer over. Als de slapeloosheid niet vanzelf (of met een slaappil) overgaat en je overdag klachten (vermoeidheid, slaperigheid, concentratieproblemen etc) hebt, spreken we van een slaapprobleem. 

Gelukkig is er in de meeste gevallen wel iets aan die slapeloosheid te doen! Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat cognitieve gedragstherapie de meest effectieve behandelmethode voor slapeloosheid is. In het kort betekent dit dat je, door te begrijpen hoe slapen werkt, zelf in staat wordt gesteld om je slaap-gedrag te verbeteren. Deze slaapcursus vergt wel de nodige inspanning van je! 

De slaapcursus geeft je in 6 weken inzicht in jouw persoonlijke slaapgedrag en leert je wat nodig is om de nachtrust blijvend te verbeteren. Wil je weten of de cursus iets voor jou is? Doe vrijblijvend de slaaptest of ga voor meer informatie over de slaapcursus naar de website van Saraja-slaapcursus.

Je leert onder andere:

  • Wat is slaap en welke factoren beinvloeden mijn slaap?
  • hoe goed of slecht zijn mijn nachten daadwerkelijk?
  • Wat kan ik doen om mijn slaap te verbeteren?
  • Hoe kan ik stress verminderen en het piekeren en malen stoppen?
  • Ontspannen

Na de cursus is slapen is geen bron van zorg of ergenis meer. Je hebt inzicht in je persoonlijke slaapgedrag, leert een meer ontspannen houding aan te nemen ten opzichte van slapen en weet wat er nodig is om je eigen nachtrust blijvend en zelfstandig te verbeteren. Hierdoor voel je je vitaler, ben je minder prikkelbaar, kun je meer aan op het werk en thuis en geniet je meer! 

Paardebloem